top of page
  • תמונת הסופר/תZiv Shefer

חוש ריח לעסקים

לפגישה במשרדי הגיע "ד" עם תיק גב ובו כמה עשרות בקבוקוני אלכוג'ל בגדלים שונים. הוא סידר אותם בשורות ישרות על גבי שולחן הישיבות הארוך והתבונן בהם באיבה גלויה.


"ד" השתחרר לא מזמן מהצבא ואיך שהתחילה הקורונה גייס את מענק השחרור ועוד הלוואות וחסכונות ורכש בכל כספו כ – 100,000 בקבוקי אלכוג'ל, בעזרתם קיווה "להביא את המכה".


"תמיד היה לי חוש ריח לעסקים", העיד על עצמו, "אבל החארות האלו עבדו עלי ומכרו לי מוצר גרוע כל כך שאף אחד לא מוכן לקנות אותו. הג'ל לא נספג וזה כמו לרחוץ ידיים בשמן. הנה נסה בעצמך", אמר והושיט לי אחד מהבקבוקים השקופים.


"סה"כ מכרתי מאות בודדות", ענה לשאלתי, "הרבה התלוננו וחלק ביקשו חזרה את הכסף וזה נהיה בלתי אפשרי כבר להתנהל ככה".


שלחתי דוגמאות לבדיקת מעבדה, שקבעה כי בניגוד למדבקה על המוצר, המבטיחה 70% אלכוהול, יש בבקבוקים שנבדקו רק כמחצית מהכמות.


יאללה מלחמה.


הגשתי תביעה נגד המפעל וטענתי לתרמית והטעיה וחוסר תום לב וכיוב' מכל טוב, ובתוך זמן קצר קיבלתי טלפון מהמנכ"ל.


התברר שבינתיים הם חטפו תביעה נוספת גם מאחת, אלין כהן (אושיית רשת, נו תשאלו את הילדים שלכם) והם חוששים מתקדים מסוכן. לכן הוא מגשש כעת לפשרה.


"בלי להודות בכלום אנחנו מוכנים להחזיר לתובע 75% מהסכום ששולם או לחילופין שיקח חצי בכסף וחצי בזיכוי ויוכל לרכוש אצלנו מוצרים אחרים. יש לנו כפפות חד פעמיות שכולם מחפשים עכשיו ונמכור לו אותם בהנחה גדולה."


"ביררתי והכפפות האלו זה מוצר חם בשוק. אני אלך על חצי בכסף וחצי בכפפות" ענה לי "ד", והפשרה נחתמה.


כמה שבועות לאחר מכן הגיע "ד" למשרדי עם תיק גב ובו כמה עשרות זוגות של כפפות חד פעמיות בצבעים ובגדלים שונים. הוא סידר אותם בשורות ישרות על גבי שולחן הישיבות הארוך והתבונן בהם באיבה גלויה.


"החארות האלו עבדו עלי ומכרו לי כפפות חד פעמיות כשכבר ידעו שהולכת לצאת הנחיה ממשרד הבריאות שעדיף לרחוץ ידיים ואין להם שוק", אמר וחיכך ידיו בצער.


"אולי תוכל לאיים עליהם שוב", הוסיף, "ולהחליף לי את הכפפות במסכות חד פעמיות שהם מייצרים? יש לי תחושה טובה שלמסכות יהיה פה ביקוש גדול לעוד הרבה שנים..."


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

המילון

bottom of page