top of page
  • תמונת הסופר/תZiv Shefer

חגורה ושלייקס

"נ" ובעלה הגיעו לפגישת ייעוץ והציגו בפני מייל קצר שכתב להם עוה"ד שלהם: "בהתאם לסיכום אני אייצג אתכם בחינם בתביעה שהגיש נגדכם הקבלן ואהיה אחראי לשלם מחצית מכל סכום שיפסק נגדכם".


הסיפור פה בקצרה הוא שעורך הדין הזה ערך להם הסכם רע מאוד מול קבלן שהתחיל לבנות להם בית, ובגלל שהם לא קיבלו מימון והפרו את תנאי התשלום, הקבלן תובע אותם עכשיו על מאות אלפי ₪.


"זה עורך דין שהכרנו בגן של הילד והתיידדנו אתו ועם אשתו", סיפרו. "אין מחלוקת שהוא פישל והכניס אותנו לצרה גדולה, וכדי שלא נצטרך לתבוע אותו, הגענו להסכמות שהוא מייצג אותנו ללא תשלום בתביעה של הקבלן, וגם לוקח את האחריות לשלם מחצית מכל סכום שיפסק נגדנו אם נפסיד."


"בעצם השאלה שלנו אליך היא האם ההתחייבות הזאת של עוה"ד במייל מספיקה?", אמר הבעל. "אנחנו לא רוצים להחריף את המצב מולו אבל מבקשים לוודא שאנחנו מוגנים".


"סבא שלי, זכרונו לברכה, היה נוהג ללכת עם חגורה ושלייקס", אמרתי להם. "כשהייתי ילד שאלתי אותו למה הוא צריך גם וגם אז הוא ענה שהוא אף פעם לא רוצה לאבד את המכנסיים, ככה שאם החגורה תיפתח השלייקס יחזיקו אותם במקום".


"הנמשל הוא שלא מספיקה הבטחה וצריך גם בטוחה", אמרתי.


"אולי עכשיו הוא מכה על חטא ויש לו כוונות טובות", הוספתי, "אבל ביום שהוא יצטרך להכניס את היד לכיס דברים עלולים להשתנות, מה גם שתמיד יש חשש להסתבכות כלכלית או מוות פתאומי, דבר שיותיר אתכם חשופים מול הקבלן."


"אני ממליץ שתבקשו ממנו ערבות בנקאית על סכום התביעה", הצעתי. "אם הוא יסרב תנו לו שתי אופציות: או שהוא יצורף כנתבע ויישא בתוצאות כפי שהתחייב, או שתוציאו לו הודעה לצד ג', שזה כמו לתבוע אותו."


"אנחנו נבדוק איתו", אמרה לי "נ", ולאחר כמה ימים דיווחה שעוה"ד מסרב לתת ערבות בנקאית ולא מוכן להצעות האחרות כי צירופו כנתבע יופיע באינטרנט ויפגע בשם שלו.


"אם נוציא לו הודעת צד ג' אז הוא לא יוכל לייצג אותנו בחינם, ולכן החלטנו להסתפק בהתחייבות שלו ולקוות שיהיה בסדר", הוסיפה.


"החינם הזה עלול להיות יקר", התרעתי, אבל היא כבר מיהרה לסיים את השיחה, שלא אקלקל את הקארמה.


"אתה יכול להביא את הלקוח לבאר ...", חשבתי לעצמי ושכחתי מהעניין.


חלפו שנתיים וחצי ו – "נ" ובעלה מתקשרים בהיסטריה. התברר שהם ויתרו על השלייקס, ניתן נגדם פסק דין ע"ס 350,000 ₪, והקבלן מאיים לפתוח תיק הוצאה לפועל ולהטיל עיקולים על חשבונותיהם וביתם.


"ועורך הדין שהתחייב?" שאלתי


"הוא התגרש, ניתק איתנו קשר ורק מסר שהוא מצטער אבל אין לו יכולת לשלם כי חייב במזונות ומסובך בעוד תביעות ובכלל בתחילתו של הליך פשיטת רגל", יבבה "נ".


מיששתי בהיסח הדעת את אבזם החגורה, לוודא שהיא סגורה היטב; אני חייב לבדוק איפה אפשר להשיג כיום שלייקס אופנתיים, הבטחתי לעצמי.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

המילון

bottom of page