top of page
  • תמונת הסופר/תZiv Shefer

הבורר המתפטר

"סאאמק, איזה ברוך", סינן "ס" בתסכול וביטא נאמנה את שהרגשנו שנינו; הודעת הבורר על התפטרותו מהתיק תפסה אותנו בהפתעה.

העניין הזה התחיל כשנתיים קודם לכן: "פרי נדל"ן בע"מ, החברה שמארגנת את קבוצת הרכישה, הם פשוט נוכלים ואני רוצה לתבוע אותם", הוא אמר, תוך כדי שאני מעלעל בהסכם שלו לרכישת דירת טריפלקס יוקרתית בקומה גבוהה ובאזור מרכזי בר"ג.

להסכם צורף נספח ובו התחייבה החברה לספק ל- "ס" על חשבונה מעלית פנימית בתוך הדירה, וכן זכות ראשונית לבחור מקום חניה בחניון.

"אלו היו התנאים שלי מראש", הוא הוסיף, "יש לי בעיות ברכיים קשות והתניתי את הרכישה בבניית מעלית במקום מדרגות ובחניה שתהיה צמודה לכניסה לבניין. בלי אלו לא הייתי קונה."

"אחרי שהתחילה הבניה התברר שאין להם אישור למעלית בתוך הבית, ובלי להגיד לי הם התקינו במקום גרם-מדרגות פנימיות, מה שהרס כליל את כל התכנון האדריכלי. גם את ההבטחה לבחור ראשון חניה הם הפרו, והתברר שהחניות הסמוכות לכניסה כבר היו מכורות כשחתמתי על ההסכם."

"ההסכם שלך כולל 'תניית בוררות'", הפניתי את תשומת ליבו לסעיף הרלוונטי - ויסלחו לי כל חסידי הג'אנר, אבל כשאתה צריך 'טו צ'וז יור פויזן', בתשע מתוך עשר פעמים אני לוקח שופט על בורר – והפיסקה הראשונה בסיפור היא רק סיבה אחת למה.

בכל מקרה, לאחר שנה וחצי של ניהול הבוררות, בה קיים הבורר חמש ישיבות, קיבל חוות דעת מומחים, ערך שתי פגישות בדופלקס ביחד עם הצדדים, וכשפרי נדל"ן נכנסה להליך של הקפאת הליכים, הוא הגיש לצדדים את התפטרותו (ביחד עם חשבונות שמנים) לפני שנתן פס"ד!

כעת חשוב להבין זאת – חוק הבוררות שותק לעניין זכותו של הבורר להתפטר וישנה מחלוקת גדולה בפסיקה האם ניתן לחייב את הבורר להשלים את המלאכה, או האם עומדת לו הזכות להתפטר כרצונו.

וכך, לאחר אין ספור שעות שהושקעו בהליך, ניצבה בפני "ס" שתי ברירות גרועות: להתחיל הכול שוב מול בורר חדש, או לעתור לביהמ"ש לחייב את הבורר המתפטר לחזור בו וליתן פס"ד, תוך סיכון לפתוח מולו חזית ישירה.

"לפעמים צריך to cut your losses" אמרתי לו. "אפשר להמשיך במלחמה הזאת עוד שנים, אבל יש גם אופציה שלישית שכדאי לשקול."

6 חודשים לאחר מכן הוא הזמין אותי לחנוכת הדירה החדשה שקנה; ערכו של הטריפלקס עלה ב – 30% ולאחר שמצאנו קונה רכש "ס" במקומו דירה רחבת ידיים על מפלס אחד וחלון משקיף לים התיכון.

"תיראה איך כל אחד מקבל מה שמגיע לו", אמרתי לו בקריצה, כשהשקנו כוסות על המרפסת. "פרי נדל"ן בדרך לפירוק, הבורר המתפטר לא קיבל שכר, אתה גמרת עם דירת חלומות ועוד נשארת עם עודף, ואני נהניתי לייצג אותך בבוררות, במכירת הטריפלקס, ובקניית הדירה הזו."

"לחיים!"


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

המילון

bottom of page