top of page
  • תמונת הסופר/תZiv Shefer

הבורקס של אמא

את הקרדיט לקו המשפטי בתיק הזה אני זוקף לזכות בנותיי וראש הממשלה.

מכיוון שכבר שנים אני מכהן כשר האוצר אצלי בבית (על ראשות הממשלה אני יכול רק לחלום) הודעתי לבנות שמתוקף החופש הגדול והקורונה כולם עוזרים - ואף חוקקו חוקים ותקנות; מי שלא תוציא בתור שלה כלים מהמדיח תיקנס ב – 10 ₪.

אבל השתיים הגדולות לא פראייריות וכשמגיע מועד הגבייה הן מוכנות לקרב: "אבא, זו אכיפה בררנית" הן מקריאות לי ציטוטים של ביבי מכתבה ב – ynet, הטוען שגם פוליטיקאים לפניו קיבלו סיקור עיתונאי אוהד ומתנות מחברים ורק אותו מעמידים לדין.

"ראינו שבתחילת השבוע היא (מצביעות על הצעירה) לא פינתה מהמדיח ואמא עשתה את זה בשבילה, וממנה לא ביקשת את הקנס - אז למה שאנחנו נשלם!?" הן טוענות בלהט, וממוטטות באחת את מחלקת הגבייה שלי.

נזכרתי בזה כשישבתי בחדר הישיבות ו – "י" פתח את הקופסאות של 'הבורקס של אמא' שהביא עם הדוגמאות; "זה עסק משפחתי" הוא מספר לי. "אשתי ואמא שלה מכינות את הבצק והמילוי, אני אחראי על הספקים והחשבונות והילדים עוזרים אחרי הלימודים בסידור המדפים ובקופה."

אני הולך על התרד העגול ובוחן בינתיים את הודעת הקנס ע"ס 40,000 ₪ שקיבל העסק.

"חוק הגנת הצרכן מחייב להפריד בעת השקילה בין הכלי ובין המאפה", הוא מתקצר לי את האירוע, "והפקח הרע הזה תפס אותנו שוקלים בלי להפריד".

"אנחנו לא ארומה", הוא מוסיף. "זו מכה קשה מאוד בשביל המשפחה בתקופה כזו, והאירוניה היא שלפי החוק אני צריך להפחית מהשקילה את משקל הכלי, ואז להוסיף את מחירו, שזה אפילו יוצא ללקוח יותר יקר, אבל הבת (15) לא ידעה איך לעשות את זה אז אמרתי לה שפשוט תשקול הכול ביחד".

מה שהכי מרגיז אותו זה שכולם שוקלים ככה, ושמכול השוק הפקח התלבש רק עליו. "יש שם עשרות דוכנים שמוכרים אוכל לפי משקל ורק אני חטפתי".

על הודעת הקנס מותר לערער לביהמ"ש, אבל הסיכוי נמוך (החוק ברור והבת הודתה בפני הפקח).

החלטתי לאמץ את קו ההגנה של הבנות שלי: "בוא ננסה את העניין של אכיפה בררנית, ואם לא ילך תחליט לגבי ערעור", אני אומר לו ומגייס את כל כוח השכנוע של ביבי במכתב גדוש בציטוטים שלו, המופנה לממונה ברשות להגנת הצרכן.

זה הספיק להפחתה של 50% בגובה הקנס "לפנים משורת הדין", כפי שענה לי הממונה בתשובה קצרה. מסיבה כלשהי נדמה היה שלא התחשק לו להתעמת עם הנימוקים המצוטטים.

טענות מסוג "אם הם לא נענשו למה אני כן?" אינן חביבות עלי, מה גם שמעטים המקרים שהן מספקות הגנה ראויה.

אבל אם להם שם למעלה זה מצליח, אז בעצם למה לא ל'בורקס של אמא'?


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

המילון

bottom of page