top of page
  • תמונת הסופר/תZiv Shefer

לנצח במשפט ולהפסיד בקרב

הדילמה של ציפור ביד מול שתיים על העץ הציגה עצמה בפני ה' במלוא הדרה, כאשר עמוס לוזון, הבעלים של חברת דורי, לקח אותי ואותו הצידה: "קחו 300,000 ₪ אחרת אני מושך אתכם פה 4-5 שנים ובסוף לא תקבלו כלום. יש לכם שבוע להחליט", הטיח בנו ופנה לעבר הפרארי שלו.


הסיפור הזה התחיל כמה שבועות קודם לכן.


"דורי בניה היא חברה דורסנית שמתעמרת באופן שיטתי בקבלני המשנה שלה", שטח בפני ה' את הקייס שלו.


"החברה חייבת לי 800,000 ש"ח ולא משלמת פשוט כי היא בונה על זה שלא אתבע אותה. זו השיטה שלהם. ככה הם עושים לכל הקבלנים שלהם, ורובם מתפשרים על רבע מהחוב, העיקר לא להגיע איתם למשפט."


תסכולו של הלקוח הזה לא זר לי - שמעתי כבר דברים דומים, על חברות דומות, בוורסיות כאלו או אחרות, עשרות פעמים במהלך 20 השנה האחרונות. לרוב בתחום הבניה. זה הסיפור הקלאסי של דוד מול גוליית, רק שבמציאות בדר"כ דוד חוטף מכות רצח.


הקורבנות הם לרוב קבלני משנה שרק שמחים להכניס רגל לפרויקט גדול ונותנים אמונם בחברה הידועה והמבוססת. חבר'ה צעירים שסיפקו שירותים מקצועיים, העסיקו עובדים, שילמו משכורות. ונלכדו במלכודת הדבש.


"זו מלחמה על החיים שלי", ממשיך ה'. "רוב הכסף ילך לכיסוי הלוואות שלקחתי לתשלום משכורות לפועלים. בלי הכסף הזה אני גמור".


הגשתי תביעה. דורי, כצפוי, הגישה תביעה שכנגד. ככה נהוג היום. "ניתן סיבה נוספת לחצוף הזה שעמד על זכויותיו לא לישון בלילה", הם בטח חשבו לעצמם. "שהחברים שלו יראו ויראו". זה נקרא בריונות.


השופטת שלחה אותנו לניסיון גישור, שאליו הגיע לוזון, ההוא מלמעלה, ונפנף את הצ'ק שלו.


הלכתי עם ה' לאכול צהרים. עוף. "בוא נחשוב על זה רגע ברצינות", אמרתי לו. "שאל את עצמך האם אתה ערוך לנהל עכשיו קרב כזה? מי יודע איך ומתי זה יגמר ומה יהיה המצב של דורי?"


"אני לא איכנע לסחטנות", פסק ה', נחוש וחדור צדקת-אמונה.


התיק התנהל שנתיים וחצי, ולשופטת לקח 11 חודשים להוציא פסק דין תחת ידיה. קיבלנו הכול, אבל ה' היה כבר עם הלשון בחוץ. הוריד 10 ק"ג ונראה כמו צל של עצמו.


מפה לשם והתחילו בספט' 2019 רינונים על המצב של דורי. טסתי עם פסק הדין להוצאה לפועל. מדובר על כמה מאות אלפים והיה צריך כסף לאגרה. ה' לקח הלוואה מההורים.


שבוע לאחר מכן הגישה דורי בקשה להקפאת הליכים בגין חובות של 686 מליון ₪. כל ההליכים נגדה הוקפאו. שקל לא נראה מהם. אגרוף לבטן בשבילי. בשבילו זו פצצה ללסת.


אני מטפל כעת בניסיון להגיע להסדר תשלומים עם הבנקים של ה'. אם זה לא ילך הוא יפשוט רגל. בחור צעיר בבור עמוק.


ולוזון? פורסם לאחרונה שהוא קנה את הפנטהאוס של שטייניץ במגדלי YOO 30 מיליון ₪.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

המילון

bottom of page